среда, 21 декабря 2011 г.

Заліковий урок мови

Макаренко Катерина Олегівна,
студентка групи УА 5
Севастопольського міського
гуманітарного університету

Науковий керівник:
Ковтун Iрина Миколаївна

Керівник від бази практики:
Науменко Олена Дмитрiвна

Конспект
уроку української мови

Тема уроку : Односкладні речення з головним членом-підметом. Називні ре­чення.

Культурознавча тема. Яким буде третє тисячоліття?
(соціокультурна)
Урок проведено 14 грудня 2011 року у 8 класі ЗОШ № 39

Мета уроку:
Навчальна мета: формувати в учнiв поняття про односкладнi називнi речення, способи вираження в них головного члена;
Розвивальна мета: розвивати вмiння аналiзувати цi речення у висловлюваннях рiзної стильової належностi, моделювати й конструювати називнi речення як зачин або оклик у текстах художнього й публiцистичного стилiв вiдповiдно до комунiкативного завдання;
Виховна мета : виховувати повагу до наукових досягнень
Тип уроку: засвоєння знань і формування вмінь.


Підручник: Українська мова 8 клас / Н. В. Бондаренко, А. В. Ярмолюк. – К.: Освiта, 2005. – С. 123 - 129. (Додаток А).

Наочність: оформлення дошки (Додаток Б).


Основні методи і прийоми: робота з підручником, бесіда, усний виклад учителем матерiалу, спостереження над мовою, метод вправ.

Структурно-композиційна схема уроку


І. Організація класу на роботу
 створення психологічного настрою;
 перевірка готовності учнів до уроку;

ІІ. Актуалiзацiя опорних знань
 оголошення оцінок за контрольний переказ
 бесіда

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку, мотивація навчальної діяльності
 вступне слово вчителя


ІV. Сприйняття та усвiдомлення нового матерiалу
словникова робота.
спостереження над мовою.
       робота з пiдручником
 бесіда
 спостереження над мовою
 тренувальні вправи

V. Закрiплення вивченого матерiалу
 творча вправа за  зразком.
            Вправа за завданням

VІІ. Підсумок уроку. Визначення домашнього завдання.
 бесiда: повторення матерiалу про односкладні речення
 оцiнювання
 домашнє завдання: вивчити правило, вправа 280


Хiд уроку

І. Організація класу на роботу

 створення психологічного настрою;
Доброго дня! Сідайте будь ласка. Я дуже рада вас бачити. Бажаю вам сьогодні гарного настрою!!
 перевірка готовності учнів до уроку;
– Чи є у всіх підручники, зошити, щоденник, ручки та олівці на парті. Розпочнемо урок!Готові?

ІІ. Актуалiзацiя опорних знань

 Оголошення оцінок за контрольний переказ
Отже, я перевірила ваші контрольні  роботи, скажемо так, я не задовільнена. Найвищій бал 7 балів.
 бесіда :
Якi речення називаються односкладними?
(Речення, граматична основа яких складається з одного члена).
-На якi типи подiляються односкладнi речення?
(Речення з головним членом-пiдметом та з головним членом-присудком).
-Назвiть види односкладних речень з головним членом-присудком
(Означено-особовi, неозначено-особовi, узагальнено-особовi, безособовi).
- Яке речення називається безособовим?
(Односкладне речення з присудком, при якому не може бути пiдмета).


ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку, мотивація навчальної діяльності
 вступне слово вчителя
- Сьогоднi ми з вами поговоримо про односкладнi речення з головним членом-пiдметом. Ви дiзнаєтеся, яку функцiю цi речення виконують у мовi, та навчитеся їх складати.


ІV. Сприйняття та усвiдомлення нового матерiалу
словникова робота.
Відкрийте свій підручник на сторінці 123, виконуємо вправу 271.
Але спочатку, нам слід розібрати деякі слова.
Як ви думаєте, що вони значать?
Генна iнженерiя – створення нових генетичних структур лабораторним методом.
Тривимiрний – представлений у трьох просторових вимірах: довжинi, ширинi й висотi.
- Якому стилю притаманнi данi слова? (Науковому).
спостереження над мовою
Читання тексту вправи.
- Чим цiкавий японський календар, про який ви дiзналися з тексту?
(У ньому зроблено прогнози).
- Чи збулися якiсь iз перелiчених у ньому передбачень?
(Успiхи в трансплантацiї штучних органiв. Iдентифiкацiя людини за генами. Космiчний туризм).
- Звернiть увагу на речення, якi називають подiї за датами. Якi це речення за наявнiстю головних членiв?
(Односкладнi)
- Який головний член у них є?
(Пiдмет)
- Iснує тiльки один вид односкладних речень з головним членом-пiдметом. Це називнi речення. Як ми побачили на прикладi тексту, називнi речення використовуються у текстах наукового стилю. А як ви вважаєте, для чого автор їх вживає? (Щоб висловити думку стисло, лаконiчно).

 робота з пiдручником
Відкрийти підручник на с.125, читаємо правила.
 бесіда
Бесіда:
- Якi речення вважаються називними? (Такi односкладнi речення, в яких головний член стверджує наявнiсть предметiв чи явищ).
- Як може бути виражений головний член у цих реченнях? (Вiн виражається iменником у називному вiдмiнку або iншою частиною мови у значеннi iменника).
- Чи може поширюватись пiдмет? (Так).
- Як вiн поширюється? (Означенням).
- Якими вказiвними частками можуть починатися називнi речення? (Частками «ось», «он»).
 спостереження над мовою
Вправа 272, с.125 робимо усно.
 тренувальні вправи
Вправа за завданням. Вправа 273 (вправа за завданням), с.125. Один учень бiля дошки визначає тип речень та чим вираженi головнi члени, iншi виконують вправу в зошитах.
- Ми вже знаємо, що називнi речення є у текстах наукового стилю, а в якому ще стилi  вживаються називнi речення? Щоб дiзнатися про це, ми виконаємо вправу 275. Прочитайте речення. У текстi якого стилю вони можуть бути використанi? (Художнього стилю).
- Як ви вважаєте, навiщо автори художнiх текстiв використовують називнi речення? (Щоб зробити текст бiльш емоцiйним, яскравим).
Вправа 275 (вправа порiвняльного характеру), с.127 – усно.

V. Закрiплення вивченого матерiалу (15 хв)

Творча вправа за зразком. Вправа 282, с.128. Читання прикладу, характеристика кожної предикативної частини складних речень за наявнiстю головних членiв, визначення типiв односкладних речень. Письмове утворення власних речень, перевiрка завдання.
Вправа за завданням. Вправа 285, с. 129.
- Зробiть синтаксичний розбiр першого речення.


VІІ. Підсумок уроку. Визначення домашнього завдання.(5 хв)

 бесiда: повторення матерiалу про односкладні речення
- Отже, який тип односкладних речень ми сьогоднi вивчили? (Називнi речення)
- Що ви знаєте про цi речення? ( Це односкладнi речення, в яких головний член стверджує наявнiсть предметiв чи явищ. Вони можуть поширюватися означенням. Називнi речення використовуються у науковому та художньому стилях).

оцiнювання
домашнє завдання: Параграф 21, вивчити правило на с.125; вправа 280, с. 128.
Дякую за увагу! Хай щастить!!

Не можу додати підручник та кросворд

Комментариев нет:

Отправить комментарий